stephaniebergstrom

Alla inlägg under juli 2012

Av Stephanie Bergström - 26 juli 2012 15:07

Då har vi gjort dagens insatts bogserar just nu en styck stor segelbåt som fått motorhaveri på sjön Roxen och super väder som vi har är det knappt någon vind och dem stackarna kom då inte så långt.. Så ca 1h bogsering framför oss nu :)) dagens insatts!!

Av Stephanie Bergström - 26 juli 2012 13:10

Bloggat dåligt nu ett tag men varit fullt upp! Igår böjade vi iaf vårt göta kanalande. Gick in i Mem och slussade. Inatt sov vi vid en brygga vid nedre Carlsborg mellan 2 slussar. Där fick även jag mig ett ofrivilligt dopp.. För att sedan inte komma upp i båten jäkla Valross alltså!! Herre gud får nog ta tag i att gymma sen ;))
Vi fortsatte idag vid 9 tiden har slussay som satan idag både jag och Mats börjar bli riktigt dultiga!!
Fint vädet har vi också! Just nu har vi ett stop vid Norsholm, sedan komma vi komma ut i sjön Roxen. Där vankas det bad & fiske! Ikväll ska vi nog till och sova vid bergsslussar innan vi tar den utmaningen imorgon.. Sju slussar på rad :)) men vi är ju rena sluss proffsen nu!

Slänge upp 2 bilder på båten.

Av Stephanie Bergström - 24 juli 2012 11:06

När väl sommaren slår till så är svensk sommar helt underbar! Nu kan vi äntligen ligga och sola lite i fören när vi går innom skärs :))

Av Stephanie Bergström - 24 juli 2012 09:43

Det heter tydligen Valdemarsvik och inte Hjalmarsvik.. Hahaha!! Aja man kan inte ha koll på allt ;))

Av Stephanie Bergström - 24 juli 2012 09:09

Lämnar vi kalmar och Ölandsbron bakom oss och fortsätter på nya äventyr! Nervositeten inför imorgon stiger!! Vad har vi gett oss in på? :))

Av Stephanie Bergström - 24 juli 2012 08:42

                                       

/ Shorts Egen produktion / Topp Vero Moda / Skinnjacka Sisters / Halsband Nelly / Klocka Esprit / Ring LV / Armband Guess & H&M /


Igår stack vi ut och käkade på Stars i Kalmar men det va väl sådär min oxfilé va tyvärr jäkligt seg. Men annars var det ett fint väder och man satt jätte bra där ute med utsikt över Kalmarslott och dykikt! :))

Idag är vädert SUPER!! Vi lämnar nu Kalmar och fortsätter mot Hjalmarsvik. 

Bli mobilblogg resterande del tills vi kommer till nästa hamn. 

Tänkte försöka fixa lite bilder på båten och lite sånt för er som är nyfikna :)) men nu ska vi försöka sola lite! 





Av Stephanie Bergström - 23 juli 2012 19:14

                                         

Tänkte tipsa lite om produkter som jag brukar använda i vardagen och när jag vill "skäma bort mig". 


Nr. 1. När jag duschar och kör lite ta-hand-om-mig dag så brukar jag köra body scrub med en handske super effektivt för att tabort döda hudceller och man blir jätte len efter och såklar passar jag på att dra några tag med rakhyvlen också ;). Men handsen är lätt bättre än bara body scrub produkter. Man kan alltid kombinera dessa två för maximall effekt. 

Nr. 2. Efter jag duschat smörjer jag alltid in mig med Doves bodylotion som ska ha lite brun utan som effekt. Men det är knappt så det märks. Den anpassar sig jätte bra till ens egen hudfärg och ger bara en aning boost till ens egen färg. Man får ingen apelsinfärg! Den luktar också helt ok! Men andå kör jag gärna sen bara lite med Victoria Secrets bodylotion efter för den luktar så jäkla gott! Så man vill äta den. Men gör EJ detta för er egen skull.. 

Nr. 3. Lanzas schampoo och balsam STRENGTH super bra för dem som har skadat håt efter ex. bleknin och dylikt. Gör håret super lent och stärker det. Absolut favvoriten!! Till detta kombinerar man med Lanzas strength serum doftar ljuvligtoch gör underverk! Andvänds efter man duschat tags i blött hår, innehåller värmeskydd. 

Nr. 4. Lanzas schampoo och balsam COLOURCARE perfekt för den som har färgbehandlat hår. Men även det vårdar håret. Jag använder det växelvis med det andra då jag har ett blekt hår som sedan är pigmenterat med en toning och för att bevara denna sålänge som möjligt använder jag detta färgbevarande schampoot och balsamet. Sedan använder jag varje gång jag duschat COLOURCARE TREATMENT som är en leave in hårinpackning. SUPER BRA!

 Nr. 5. Goldwell Sleekprotection använder jag alltid i torrt hår innan jag plattar, för glansen och skyddets skull. Dofta gott & är väldigt bra.

Nr. 6. Biotherms ansiktstvätt, ansiktskräm och deo. En bra serie som funkar på normal till lite blandhy. Deon är faktiskt jäkligt effetiv :))


Så då förstår ni kanske varför man kan kalla mig produkten :))!

Ett tips! Köp INTE hårprodukterna hos frisören utan det går lika bra att beställa på Lyko.se! Sparar en rejäl slant på det :))


Presentation


Jag är en 22 årigtjej som bor mitt i skåne tillsammans med min älskade sambo. Här kommer jag blogga om allt mellan himmel och jord.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards