stephaniebergstrom

Alla inlägg under februari 2013

Av Stephanie Bergström - 22 februari 2013 14:59

Ny naglar eller ska man säga klor?? Men trivs bra i stiletto. Blev lite barbie över det hela men dem är våriga iaf!! Behövs nu :))

Av Stephanie Bergström - 22 februari 2013 14:17

Vissa människor är inte smart alltså. 

Här är en på jobb som varit hemma i 3 dagarn nu för den hade fått halsfluss enligt doktor i onsdags. Personen ifråga verkar inte vara så smart då denna lägger upp hela sitt liv på fb och är vän med mig. För redan igår hade denna människa meckat ihop ett "hemma gym" bestående av en stång med 4 liters dunkar.. Bara att man lägger upp det på fb är lite lätt skrattretande. Men visst klart man kan fixa ihop saker när man är sjuk.. Men med tanke på att personens nya status uppdatering "Mina armar och axlar känns som spaghetti" så får man anta att personen i fråga med brukat sitt lilla "hemma gym". Och vemfan med halsfluss kan träna?!?! Sist jag kolla när man hade halsfluss så är det hälsofarligt att träna då man kan få hjärtmuskelinflammation. Liksom "Tjena, jag är så sjuk så jag kan inte gå till jobbet men jag kan ta mig ett gympass, med min över snygg gymstång jag gjort själv..."

Jaa det va en sjukt stressig morgon med kunder/leveranser och allt som kunde gå fel gick fel. Just för vi bara va 2st på jobb.. Så jag är lite bitter när jag skriver detta.

Nä men att vara hemma för man är sjuk är såklart helt ok, men då ska man ju vara sjuk. 

Vill man vara ledig då är det bättre man är ärlig och ber om ledighet. 

Förlåt men hur smart är man när man lägger upp sånna här saker på fb? Ohh Smartass liksom. 

Ville bara kommenter fb uppdateringen med någon halv spydig kommentar. Men eftersom jag är en mes och inte vågar sånt, så spyr jag av mig här istället :) haha mes stiffe. Känner mig lite som en sån "ska vara lite cool bakom datorskärmen men är värsta mesen i verkligheten.. haha" 

Slutsatts skriv inte ut era liv på FB för folk kan alltid använda det emot er speciellt arbetsgivare. :))


Nu känns det lite bättre :))

Av Stephanie Bergström - 14 februari 2013 16:03

Idag är det alla hjärtans dag. Kanske lite överskattad dag, men alltid kul att få ge bort något. 

Hemma hos oss tänkte vi bara köra på att äta lite rester och ja ta det lugnt för jag orkar verkligen inte laga mat idag, 

sitter fortfarande på jobb och jaa. Nä Mats har iaf varit nerom med en Preem Latte, min stora last för tillfället ;)

Men så sa vi det att vi kunde iaf sticka in till Valentino och käka, kanske inte så exclusivt men känns mer lockande att få maten lagad idag än att käka 2 dagar gammal köttfärsås. Men fasktiskt att maten är helt ok där, bättre än något ställe i Höör iaf. 

Sedan till det svåra att ge bort något, men tänkte ge Mats lite fint rödvin (som vi aldrig har hemma för jag är allergisk..) som han kan ha och smutta på lite då och då. Sen tänkte jag även ge han en flarre skumpa Moet eller Tattinger, men nu slår det mig att killar kanske inte uppskattar det?? Så får kanske bli en finare whiskey? 

Får helt enkelt bestämma mig inne på systemet. 

Smell you later! :)

Av Stephanie Bergström - 14 februari 2013 11:57

I sommar vankas det ju bröllop för fina Jonna & Marcus, som vi längtar! Så av en slump så har jag redan kommit över en klänning som jag kan ha på mig. Och jag har inte fått den var som hellst ifrån utan från bloggaren Tyra Sjöstedt dem flesta vet vem hon är om man är lite insatt i blogg världen. Så har lyckats köpa en blå långklänning av henne, som hon dock har använt en gång på rödamattan men vi får hoppas att hon tvättat den..  Riktigt fin på bild och på henne. Eftersom jag är lite kortare än henne lär väl några justeringar få göras och skulle den bli helt fel får jag väl köpa en annan. Men den va riktigt fin och fin blåfärg :) Glad tjej! 


Av Stephanie Bergström - 13 februari 2013 15:41

Sitter på jobb och pausar lite. Har kört fast lite så behöver en paus. 

Ringt lite viktiga samtal idag ang en sak som vi håller på med och fått fler uppgifter som ska lämnas in.. omg.. hatar att vänta!! Kommunen är nog inte så snabb heller, visst säkert många som skicka in saker som dem vill ha beslut om men ändå. Men allt ska alltid kompletteras och so on. Kan man inte bara få ett JA eller ett NEJ?! Aaaahhh, vrede och nervös. Blir så lätt uppstressad inte bra för hälsan.. Men ska iaf gymma med mamma idag på Actic, blir kanske Stiffo-biffo då som Lollo kallar mig ;) haha eller inte! 

Sitter och funderar på hårförlängning. Att göra eller att inte göra. Vill inte förstöra mitt hår mer, så kanske inte men så kan man ju göra med tape och det känns som det är bättre än kreatinplopparna som jag har haft några gånger. Men samtidigt så känner man sig så skallig när man tar ur en hårförlängning. Dagens-i-lands-problem, tillsammans med kommun problemet. 

Och btw mina fötter börjar blir bättre. Bye bye nasty feet. :)) Det gör mig lite lycklig! 


Stiffo-Biffo 2.0  ;)

 




Av Stephanie Bergström - 12 februari 2013 19:52

Helgen sprang förbi igen! Veckorna bara rusar iväg, skönt för då är det sommar snart :) woop woop!
Helg sumering
Lördag: trevlig dag. Träffade Madde min gamla klasskompis och krängde en pizza, mums ;) sedan klassträff, riktigt trevligt med massa lekar haha. Hört ryktet att vissa stanna till 4 på morgonen(?!) Galet. En annan åkte ju betydligt tidigare.
Söndag: började jätte mydigt gjorde plättar till frukost, lyx! Gick med hunden och ja mådde allmänt bra.. Tills.. Helvetet bröt ut, utan förvarning!! Det kom från allahåll! Riktigt magdålig, usch! Höll sig i 12h sen försvann det lika plötsligt som det kom. Skönt! Dock helt svag sen. Haha vilken syn ;)
Nää ny vecka nya tag. Sugen på en semla, undra om Preem har? Bud på att köra ner och kolla :)

Av Stephanie Bergström - 8 februari 2013 10:46

Är jag sanslöst sugen på att åka skidor. VM går just nu i Schladming gör ju inte en mindre sugen. Oh älskar att åka skidor!!
Lollo skickade också ett sms om att dofter påminner en om saker. Just då var snökyla och avgaser som påminde om Bad Gastein och det kan jag absolut hålla med om! Vårt BG härliga minnen :-)
Förra året va första året jag inte åkte skidor sedan jag började åka skidor när jag var 6 år.. Dåligt!
Nä vill verkligen iväg i år. Finns inget skönare än att bara slänga sig ut för en backe och så gör kroppen allt per automatik och snabbt ska det gå, riktigt bränna i låren när man stannar upp. Härligt. Det är rolig träning :-)
Nu ska jag ta mitt chai te och drömma vidare ;-)

Av Stephanie Bergström - 7 februari 2013 21:48

Johanna har gjort det igen :-))
Ombren har blivit brun. Mörkare upptill och lite ljusare ner till. Men är iaf mörkhårig igen. Men nästa gång när jag vågar lite mer så ska det bli mörkare med lite lila i som Molly Sanden hade i Mello, sjukt snyggt!

Presentation


Jag är en 22 årigtjej som bor mitt i skåne tillsammans med min älskade sambo. Här kommer jag blogga om allt mellan himmel och jord.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards