stephaniebergstrom

Direktlänk till inlägg 25 april 2013

Fiske.

Av Stephanie Bergström - 25 april 2013 16:55

Nya uppgifter på jobb!!

haha idag har jag varit på sjön hela förmiddagen, sköönt i detta fina vädret. Så oljestället åkte på och jag dök rakt ner och sorterade fiskar i båten.. Får mig att tänka på barna minnen. Har en förkärlek till Ålar vet inte vrf men dem är mysiga på ett äckligt sätt :) dock fotrfarande sjukt rädd för gäddor och tror dem ska attackera, pappa skrämde upp en när man var liten att dem typ kunde bita av ett finger så är fortfarande lite skadad av det. Men det är häääärligt på sjön och faktiskt väldigt intressant hantverk. Skulle vilja lär mig mer om hur sjön med ekosystem fungerar för att man ska kunnna bedriva ett så skonsamt och hållbart fiske som möjligt. Fisket är mitt favvo område på jobb.. ATV sidan roar mig inte så mycket förtillfället bara allmänt jobbigt och påfrestande.

Nä men mysigt att jobba tillsammans med pappa och Mats idag och höra metodiskt hur pappa lär ut det har nog faktiskt är bäst på i hela världen, fiskekonsten och man märker hur stolt han är över att för det vidare, man blir faktiskt lite rörd men samtidigt så är det just fisket som jag verkligen vill driva vidare så det är bara att dyka rakt ner i det. Sjukt egentligen "vi (jag & brossan)" blir fjärde generationen Bergströms fiskare i Ringsjön :))!! Vem vet vi har kanske en Bebis som också kommer finna ett intresse i det.


Apropå bebisen så sa pappa att mamma redan börjat fixa ett rum till den hemma hos dem, så sött. Det gör mig så himla glad. Men jag har fina föräldrar hoppas man kan bli hälften så bra som dem varit! :)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stephanie Bergström - 17 augusti 2013 10:32

Tänkte att jag skulle försöka lägga upp bilder varje vecka så jag sen kan gå tillbaka och kolla. Är sämst på att ta bilder. Magen känns hantebart stor, den är nog ingen jätte direkt.. dock så har jag massa sammandragningar. Obehagligt och ibland gör ...

Av Stephanie Bergström - 2 augusti 2013 15:40


Igår fick vi tillträde till VÅRT hus! :-) Nu är det en jäkla massa målandet innan vi kan flytta in helt. Men svärfar har varit här och smyg börjat här innan dem andra målarna kommer på måndag. Dagen har även bestått av glukosbelastning hos BM, u...

Av Stephanie Bergström - 16 juli 2013 09:07

Sitter nere på jobb och det är så lugnt och skönt!  Ingen telefon eller spring för vi har egentligen semesterstängt i 2 veckor men vi är några som jobbar halvtid under denna perioden så här är bemannat för akutärende och för fiskets skull.  Tänk ...

oj!

Av Stephanie Bergström - 10 juli 2013 10:25


Gick tillbaka i bloggen och kollade bilder. Alltså magen har verkligen växt! Måste lägga upp en bild som jag tog igår sen kan ni ju spana in bilden från v17 haha.. jisses. Man ser kanske inte så bra på den.. men jaa det går framåt iaf! ...

Av Stephanie Bergström - 10 juli 2013 09:54

Så seg jag är på att blogga.  Idag går vi in i vecka 25 helt sjukt vad tiden springer iväg. Det händer verkligen grejor nu! Magen har vad jag tycker blivit enorm och vågen visar 3,5kg+. Bara denna veckan har jag nog gått upp minst 1kg äter som en h...

Presentation


Jag är en 22 årigtjej som bor mitt i skåne tillsammans med min älskade sambo. Här kommer jag blogga om allt mellan himmel och jord.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards