stephaniebergstrom

Alla inlägg under augusti 2012

Av Stephanie Bergström - 23 augusti 2012 22:21

oh sitter lite och längtar till hösten, när löven börjar falla och det är mys väder. Man kan burra ner sig i en filt och tända massa ljus!

Vill även höst shoppa!! Har 2 stycken "måsten" till i höst. Tyvärr inte av det billigare slget, men man får se sånna plagg som en investering tidlösa klassiker liksom!

Iaf måste jag ha en busnel kappa nog i ljusblå eller beige, älskar dem :)) & sen har jag hittat ett par så sjukt snygga hunter gummistövlar. Ska man ut och traska en blöt höstdag kan man likabra göra det snyggt!

slänger upp bilder på hur dem ungefär ser ut..


   


oj bilderna blev lide skumma.. haha aja! ni fattar iaf :)


Helgen bli jobb på jakt & fiskemässan.. 

Av Stephanie Bergström - 20 augusti 2012 09:45

Sitter nere på jobbet har så ont i magen, lovar att magknipet kommer från Viking pizzan jag käkade igår. Så sjukt gott men av en konstig anledning blir man alltid hel knasig i magen efter att ha käkat pizza där :)) haha nog om det!

Måste bara kommenter en grej, läste på en blogg nyss en avlägesen bekant eller vad man ska kalla henne. 

Jag vet hur hon har varit ihop med en kille i 4 år varit sambos och dylikt. Denna tjej ska också sägas är en så genom snäll & söt människa (finns få av dem, men verkligen en tjej som det inte går att ogilla). Detta förhållandet tog nyss slut och vad man förstått nu så finns förmodligen många känslor kvar.. Då utsätts nog hon för en av dem värsta grejorna som kan göras.. Att en vän går & får ihop det med ens föredetta "livs"kärlek. Alltså herre gud en VÄN! eller ja man kan väl knappt kalla det för en vän, hur en människa kan sjunka så lågt? Hur ser världen ut när man inte kan lite på sinna vänner?! Fan får rysningar när jag läste hennes blogg och det gjorde ont i mitt hjärta! 

Faktiskt så får man klassa denna före dettingen & "vännen" för riktiga svin. 

En vän är den som ska hjälpa en igenom uppbrått som man ska kunna lita på genom med och motgångar som alltid ska finnas som en klippa bredvid en, inte gå och sticka kniven i ryggen på en. 

Nu har jag igen förstått varför Jag och Louice valt att inte ha en stor "ytlig" umgängeskrets med tjejkompiasar. För tjejer har faktiskt en tendens att skitsnacka och smuttskast sina "vänner". Nä hellre 1 riktigt vän än 10 ytliga. 

Faktiskt svårt att förklara relationen jag har till Louice och det är nog svårt för andra än oss 2 att förstå den. Tvekar på att det finns många som har en sån relation till en vän. 

Men detta känns liksom djupare, haha! Nej ingen kärleksförklaring på det sättet (är helt perfekt nöjd med min fina Mats!   ).

Nej men det är så skönt att ha en människa som man vet alltid stannar vid ens sida, någon man kan dela allt med. Vi har gått igenom det mesta tillsammans och har helt ärligt nog aldrig bråkat. Det är liksom vänskap 2.0 liksom snäppet längre. Ahh knappt lönt att försöka förklara för nu när jag sitter här och skriver så kan jag inte få fram rätt ord eller kan inte sätt ord på vad det är jag menar. 

Men Louice är mer än en vän mer åt en start syskon relation. Hade jag helt ärligt förlorat Louice hade jag förlorat en del av mig själv. Även om man inte längre ses varje dag som vi gjorde förr då vi tack gode gud har växt upp lite och skaffat sambos & jobb :)) så någonstans så finns Louice alltid närvarande (låter lite som ett psyko nu haha). Något telepatisk sätt eller ja iaf på mobilen   . 

Ja nu blev detta ett långt inlägg om vänskap! Men nog mest för det jag läste berörde mig så mycket. Fick ont i magen och hjärtat av det jag läste. Så va tvungen att på något sätt skriva ut den tacksamheten jag har för att jag fick Louice som min bästavän! Hon är min friskafläkt. 

Louice, jag är så tacksam och uppskattar dig massvis! 

Man säger sånt här alldelses för sällan även till sin familj & vänner. 

Men jag hoppas att min familj och andra nära och kära förstår hur mycket dem med betyder & uppskattas. Men nu blev detta väldigt vänskapsfokuserat. 


såja dagens uttalande från professor Bergström! nu ska jag återgå till min bokföring.. :))

Av Stephanie Bergström - 8 augusti 2012 19:11

Onsdag idag idag inte så spännande dag.. Varit en liten sväng på jobb men börjat må lite kasst idag så varit hemma vilandes framför OS sen..
Hoppas det släppet igen!! Palla.
Lite halv febrig och ont i kroppen :((
Aja panodil & vitaminer så ska vi nog snart vara i form igen!
Annars så har det inte hänt något intressant dem senaste dagarna.
Roade mig med en app på mobilen som gjorde att man kunde sätta mitt ansikte i Mats och vise versa..
Tänkte slänga upp dem snygga bilderba ;))

Av Stephanie Bergström - 5 augusti 2012 23:01

Yeeees!! Fan vad underbart älskar Bolt och så underbart att Yohan Blake kom 2:a rättvist och bra :))
Men fan Gay skulle ju fått bli 3:a hade han varit värd!! Gatlin tycker man väl så där om.. Engång dopad ja.. Nä tycket att har man velat "fuska" en gång vad man än kan skylla preparatet på så kan man hålla sig ifrån att sporta!! Ska vara Fair play!
Men fan jäkla Bolt alltså hoppas han tar 200 också :))
Då kan vi sova gott inatt med.

Av Stephanie Bergström - 5 augusti 2012 22:36

Snacka om att man blir paff när en katt helt plötsligt går omkring i ens vardagsrum när vi inte ens äget en?!
Dock känner jag igen katten och vet att den tillhör vår granne!
Haha jäkla Murre :)) förklarar vrf en köttbit som blev över från middagen helt mystiskt innan flyttat sig från tallriken till bordet. Vad har vi lärt av oss detta?
Stäng altan dörren helt innan man kör iväg det är inte bara inbrottatjuvar som kan komma på besök utan också djur! Haha snopet! När han höll på att få sova över hos oss ;))

Av Stephanie Bergström - 5 augusti 2012 22:10

Blev inget bad idag då vi fastnade i soffan framför OS. Federer förlora finalen, fan!
Men tog en väl behövlig dusch och skrubba med peeling handsken för jag har ju såklart börjat fjälla!! Frustration när man äntligen är brun.. Men men.
Så bestämde vi oss att ta lite fredagsmys fast på en söndag, tog en tripp till preem och handla choklad & lösgodis! Gött!
Nu blir det mys och OS längtar till 100m finalen, säger bara BOLT! :))
Imorgon blir det jobb!

Av Stephanie Bergström - 5 augusti 2012 15:33

Idag så körde jag och Mats bort till enevången för att spela lite tennis. Vi tänkte ladda upp inför OS finalen. Så Mats fick vara Murrey och jag Federer.. Om utgången skulle bli den samma som vår match kommet Federer absolut inte vinna! Haha..
Aja det är iaf en rolig motionform för man blir jäkligt svettig :))
Nu håller vi tumman och tår för Federer. Vankas lite eftermiddags bad hos mormor sen!

Av Stephanie Bergström - 4 augusti 2012 22:12

Haft en riktig bra dag! Häng vid mormors pool heladagen och bara relaxat. Legat i en solstol och läst Nordisk Kriminalkrönika riktigt intressant läsning, hemsk men intressant. Dock så har jag gjort en jätte tabbe.. Glömde "vända" mig och sola baksidan så är typ black n white nu men aja! Får hoppas på fler soldagar så baksidan kan få sig en omgång.
Vid halv 4 kom min kära sambo och hämtade mig. Sen har vi kört sambo mys i riktig pizza anda! Men vafan ett tag till beach 2013 nu så dags att lägga på sig inför vintern :))
Va ifs riktigt sugen på att åka till lilla torg idag igen för det är så jäkla mysigt, men Mats ville såklat se OS. Well well jag är nöjd ändå!

Presentation


Jag är en 22 årigtjej som bor mitt i skåne tillsammans med min älskade sambo. Här kommer jag blogga om allt mellan himmel och jord.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards