stephaniebergstrom

Alla inlägg under april 2013

Av Stephanie Bergström - 25 april 2013 17:12

Tur brossan har tösa storlek så vi kan ha samma ställ!!

Av Stephanie Bergström - 25 april 2013 16:55

Nya uppgifter på jobb!!

haha idag har jag varit på sjön hela förmiddagen, sköönt i detta fina vädret. Så oljestället åkte på och jag dök rakt ner och sorterade fiskar i båten.. Får mig att tänka på barna minnen. Har en förkärlek till Ålar vet inte vrf men dem är mysiga på ett äckligt sätt :) dock fotrfarande sjukt rädd för gäddor och tror dem ska attackera, pappa skrämde upp en när man var liten att dem typ kunde bita av ett finger så är fortfarande lite skadad av det. Men det är häääärligt på sjön och faktiskt väldigt intressant hantverk. Skulle vilja lär mig mer om hur sjön med ekosystem fungerar för att man ska kunnna bedriva ett så skonsamt och hållbart fiske som möjligt. Fisket är mitt favvo område på jobb.. ATV sidan roar mig inte så mycket förtillfället bara allmänt jobbigt och påfrestande.

Nä men mysigt att jobba tillsammans med pappa och Mats idag och höra metodiskt hur pappa lär ut det har nog faktiskt är bäst på i hela världen, fiskekonsten och man märker hur stolt han är över att för det vidare, man blir faktiskt lite rörd men samtidigt så är det just fisket som jag verkligen vill driva vidare så det är bara att dyka rakt ner i det. Sjukt egentligen "vi (jag & brossan)" blir fjärde generationen Bergströms fiskare i Ringsjön :))!! Vem vet vi har kanske en Bebis som också kommer finna ett intresse i det.


Apropå bebisen så sa pappa att mamma redan börjat fixa ett rum till den hemma hos dem, så sött. Det gör mig så himla glad. Men jag har fina föräldrar hoppas man kan bli hälften så bra som dem varit! :)



Av Stephanie Bergström - 18 april 2013 08:38

Änligen börjar jag känna mig bättre!!

Dock haft kass med sömn istället drömmer så sjukt mycket. Har ifs alltid haft problem med drömmar, eller problem och problem. Men har problem i perioder med sömnparalys ett rätt obehagligt tillstånd speciellt innan man vet vad det är och kan hantera det, det är tydligen så att hjärnan och kroppen inte kommunicerar det händer när man ska vakna eller somna in. Alltså jag kan ligga och stirra och ibland se saker/ "hallucinera" men kan inte röra kroppen eller skrika på hjälp. Men man vaknar alltid till och det vet man nu, men första gången det hände fyfan så hemskt! Vågade inte somna om på ett bra tag. Nu däremot ligger man mer och väntar ut det.. Finns rätt mycket om det på nätet om man googlar. Vissa verkar mer eller mindre att man ska vara tacksam över att uppleva detta.. men njaa.. inget exra vaganza direkt! Stör mest ens vanliga sömn. 

Dock inatt var det en dröm som upprepar sig kring samma datum varje månad dock tar den nya skepnader. Kan vakna sen och undra vad det betyder denna gången ändrades utgånden helt och hållet. Sist var det mer ett Hejdå denna gången var det ett räddande. 

Kan undra vad som avgör ens drömmar, vad som gör att jag drömmer just den där drömmen.

Aja hel flummitgt inlägg. Drömmarna blir ju inte bättre nu när man är preggo, snarar har dem tagit nya höjder ;)

Brukar även låta vakna människor ta del av minna drömmar genom att jag pratar väldigt mycket när jag drömmer. Tydligen när jag drömde en gång när jag sov hos Louice så hade jag jag börjat prata om en gammal klassa kompis mammas, ögonbryn och taxi(?!). Minns inte exakt hur det var meb något ditåt. HAHA! Flummigt! :-)

Vet inte riktigt vad jag ville med detta inlägget. Dela med mig om mina nattliga besvär kanske? 

:-)

Av Stephanie Bergström - 17 april 2013 19:36

Denna dagen forsatte som den förra sluta..usch!!

Dock lyckats käka nu utan att få upp det :)) Håller tummarna!

Det är så sjukt tråkigt och sjukt segt att bara ligga hemma. Så har börjat kolla på The big bang theory, så nu är jag fast. 

Måste bara tjata igen efter att ha sett Bebisen i Måndags så är jag helt besatt och typ har som en sjuk saknad och bara vill att den ska komma. Kan sitta och kolla på biderna och fundera på om det är en flicka eller pojke. Hur hon/han kommer se ut. Om den kommer bli som mig eller Mats till sättet. Men nu börjar det även krypa över mig tänk så händer det något så bebisen inte överlver? Eller om den är sjuk, eller blir sjuk. För om man känner så här mycket nu, hur kommer man inte känna då när den väl är här?? Snälla Bebis bara var frisk!! Guud vad vi längtar efter dig :)





Av Stephanie Bergström - 16 april 2013 19:07

Spyor.
Omg. Mamma fick något kräkanfall igår och hon lyckades garanterat smitta mig för det brakade loss imorse. Inte kul någonstans. Så varit helt utslagen hela dagen magen rurrar och jag får inte behålla maten. Ska göra ett nytt försök på maten ikväll igen när Mats kommer hem från jobb.
Så typiskt börjar precis bli av med illamåendet som jag haft dem sista veckorna, måste börja få upp aptiten lite. Har än så länge gått ner i vikt och det har känns "dåligt" men pratat med BM som säger att man ska inte vara orolig för Bebisen tar tydligen det den behöver. Men drygt att det fortsätter neråt borde ju iaf plana ut och snart vända uppåt. Men det gör det säkert :-)
Kan fortfarande inte fatta att man fick se den lille igår blir helt gråtmild när jag tänker på det. Känns som en känslo explosion och som det bildades ett annat förhållande till bebisen. Jag längtar så mycket efter dig!!
Kan ana en liten pytte bula när man ligger ner.. V 13

Av Stephanie Bergström - 15 april 2013 14:10

Längesedan jag skrev något här och dagen har bara nämnas vid LYCK! För det är så att den 24 oktober väntar vi tillökning. Idag har vi fått se det lilla livet som är 12v + 4 dagar gammalt. Hjärtat slog fint och allt såg bra ut :-)
Man ser ju iaf att det är en människa!

Presentation


Jag är en 22 årigtjej som bor mitt i skåne tillsammans med min älskade sambo. Här kommer jag blogga om allt mellan himmel och jord.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards