stephaniebergstrom

Alla inlägg under januari 2013

Av Stephanie Bergström - 21 januari 2013 13:56

Loggade in mig på pappas dator här nere på jobb och hitta bilder på huset vi hade i Sätofta. Det var så mysigt! Har så bra minnen där ifrån bodde där 08/09. Vi hade ju även huset i Höör då. Men Sätofta är ju mitt favorit ställe i Höör bostadsmässigt. Så mysigt och nära till sjön. 

Var knappt något i Höörhuset när vi hade det i Sätofta, det va ju perfekt med när mamma och pappa stannade i Höör så kunde man bo själv i huset :)) Jag och Louice bodde där rätt mkt kan vi säga! haha. 

Nä ärligt skulle man välja huset i Höör som ligger mitt i centrum 350kvm stort eller Sätoftahuset som lå på villaområdet nära sjön och bara var på 118kvm. Hade jag lätt valt det sistnämde. Mycket mindre hus men mycket bättre läge tycker jag och mer i min stil.. 

Aja nog om det vrf jag letat efter dessa bilder va för jag och Mats va och kolla på ett exakt lika dant hus. Men oj vilken skillnad det kan vara beroende på hur man har "fixat" det. Vårt hus i Sätofta hade vi gjort en toa till där det från början var klädkammar i hallen. Samt att vi hade gjort ett ett rum till där det annars är ett ännu större allrum. Och hela huset vi bode i var total renoverat. Att gemför det med huset vi var och kolla på.. jisses. Det hade behövt en total make-over. 

Så ska slänga upp lite bilder från vårt hus i sätofta hitta inga bilder på våra sovrum tyvärr. Fanns ju 3 sånna med. 

Kan nog lägga upp länken till huset vi var och kolla på med.. Så kan man gemföra lite. ;)

 

:))

 

Trädecket - sommarminnen!!

 

Del av köket. 

 

Annan del av köket.

 

"Allrummet" Jäkla massa minnen, säger bara lussevakan 08. Jisses. SÅ KUL!! Där nere vid dörrarna som sovrummen och det stora badrummet låg.

 

Soffsidan på allrummet. & Dörren till kontoret. 

 

Lill/gäst toan i hallen. 

 

Stora toan.


Sedan fanns det ju tvätt/grovkök med. Perfekt hus!! 

Kanske ska bidra med länken till det andra huset som vi då kolla på som det blev, ett stadigt Nej till. 

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-satofta-hoors-kommun-kabyssvagen-10-4567736


För hela huset hade verkligen behövts blåsas och det hade varit för mycket jobb och pengar.. Men dem kan bli skit fina :))

Dock så håller jag tummar och tår för ett annat alternativ som är så mycket bättre.. :) 




Av Stephanie Bergström - 18 januari 2013 16:34

Sista rycket nere på jobb just nu, eller jag har det rätt lugnt för tillfället därför passar jag på att blogga! 

Känner att jag & Mats just nu behöver alla tummar och tår som finns i hela världen för att ett beslut ska gå igenom. 

Vår dröm..( om vi ska vara lite dramatiska ;) ) ligger i händerna på Höörs kommun.. KOM IGEN!!!

 


Av Stephanie Bergström - 16 januari 2013 11:26

Igår fick vi reda på en av sakerna vi gått och väntat på och det är att Mats blev varslad pga av arbetsbrist. 

Inte så kul kanske, men skönt att veta och inte gå i ovisshet som han gjort innan. Man har märkt det på honom att han tänkt mycket. Och knappt velat åka till jobbet mycket också för han inte trivts så bra på sistone.. 

Så vem vet kanske va detta det bästa ändå? Nu har han ju chans att ända vissa saker i sitt liv om han vill :)) 

Han såg rätt lättad ut när han kom hem igår och fått veta att han fick gå. Så idag är Mats hemmafru :))

Men när en dörr stängs öppnas en annan så är det alltid och förhoppningsvis finns något bättre runt hörnet om man bara ger det lite tid.. Och sålänge klara vi oss, får väl snåla lite men vad gör det om 100 år :))


Satan vad kallt det var inatt omg! Vårt hus är så dåligt isolerat så när vi la oss va där 25 grader för vi eldade som satan med gasolkaminen. Men när vi vakna så hade vi 15 grader innen.. Det va så hunden frös. Detta hus som är så mysigt men gör oss gråhåriga imellan åt. Det blir så kallt nu på vintern och Elräkningarna skuter till skyarna 3,5 tusen på en månad. Jippiee. El känns inte så kul att betala inte som att lägga 3,5 på kläder eller något annat skoj nog just därför det känns som en sjukt tråkig utgift! Sedan har vi elen som helt slutat funger ute i "lill stugan" där vi har tvättstuga endast ett uttag fungerar och där har vi fått koppla in elementet. Så nu får vi portionera ut vår tvätt lite här och var, nice för er som måste tvätta vår underkläder liksom :) haha! 


Men eftersom det blev som det blev med Mats jobb just nu så gör det inte så mycket att en annan sak drar ut på tiden. Den som väntar på något gott! Får vi invänta att alla bitar ska falla på plats :) 




Av Stephanie Bergström - 13 januari 2013 22:00

Då har ännu en helg gått och imorgon väntas jobb som vanligt.

Helgen har bestått av lite olika smått och gått. Igår var jag iväg med mamma och gjorde lite saker medans pappa och mats va i skogen.. no shit liksom. Men det är bra dem har något att roa sig med så kan vi tjejer gör ngt annat ex. shoppa :)) Som det blev idag på ikea!

Hämtade lite saker till dem nya lägenheterna som mamma och dem håller på med på Kroisos. Måste bara säga så jäkla frina dem blir! Ska se om jag kan få ta lite bilder inne från huset, det är ju det gamla skånskan huset dem köpt och hel renoverar. Där är 2 lägenheter som jag lätt skulle kunna bo i men mats vill ju absolut inte bo i lägenhet.. inte jag heller egentligen men dem är sååå lovley! Tänk riktigt högt i taket, öppna spisar, ljusa, balkonger och helt nyrenoverade.. mm dyra men riktigt fina två 3:or är det nog. Lätt att drömma sig bort när man är sugen på lite större bostad. Vi har jätte mysigt och fint här vi bor och allt mormor har fixat med huset, men lite mer space hade inte skadat :)

Det leder oss över i vad som har granskats på IKEA nämligen en ny garderob & byrå så vi iaf kan få en organiserad röra bland våra kläder. Mina gamla byrårar har nämligen gett upp och brakat ihopa... haha!

Blev även lite småprylar idag. Kvällen avrunades med att vi mötte upp pappa och mats för mat på kina i Eslöv. Buffé. Lagom bugsprängd nu.. men är det buffé så är det :))

Jobbar bara tills middag imorgon för sen ska vi in till Bodyshop och bli sminkade, trevligt!



Av Stephanie Bergström - 10 januari 2013 17:53

Jobbat klart för idag känner mig fortfarande lite krasslig. 

Mats har jobbat nere hos oss idag, skönt när han gör det. Sedan stack vi och hämtade bilen som var klar, skönt det med. 

Men alltså vädret är så tråkigt nu, nu är det en ända lång väntan. Vill ha sommar och vara brun!! Nu är man blek som en eskimå. Just nu känns det som jag och Mats bara går och väntar på massa saker. Vad som ska hända och inte hända. Jag som är så jäkla otålig pallar inte att vänta men den som väntar på något gått väntar aldrig för länge, eller vad man nu säger :))


vill ha sommar..

 

 

 

pusssss.

Av Stephanie Bergström - 9 januari 2013 08:50

usch vilken morgon. Vaknar och är helt svettig, skakig och illamående. 

Så ringer brossan har ju lånat hans bil nu när vår är på lagning och säger att han mår också kass. Ont i halsen och värsta röda/svullna ögat. örk! Så vi tänkte sjukanmäla oss.

Men såklart så är pappa också sjuk och han "värst" av alla. Så vi slavar får ju snällt pallra oss ner till jobbet. Fyfan.

In och hämta Kalle (kör värsta grabb-bilen..haha) och ner på jobb nu sitter man här helt likvit och serisöt så väntar jag bara på första spyan. Magen har också börjat kännas orolig. Ohhh missär!!! vill hem och lägga mig. 

Stackars kalle han såg inte grann ut i ögat :S Han spolar garn nere på jobb så har säkert fått in smuts i det som irriterar. 

Aja! Vi får ser vart denna dagen leder. Annars tar jag vrålåket och kör hem :) Tur Kalle är värsta bildealern, så ska inte klaga. Dock så har jag fått strickta order om att hålla säkerhetsavtånd till kanter, för fälgerna va tydligen inte så billiga.

Kan inte fatta att Kalle har blivit stor?! Va bara tvungen att tillägga det så jäkla vuxen av sig och ordenlig. Han är redig han. Såfort man får problem med något så hjälper han alltid till.

Stolt storasyster är aldrig orolig att kalle inte skulle kunna uppföra sig. Ibland är han för snäll också som jag och mamma brukar säga. Ska alltid vara den som bjuder alla på allt. Han ärvde inte snålhetsgenen som vissa i vår släkt har... haha ;)

Nää nu ska jag ta två djupa andretag och se om jag kan få något gjort!  


Av Stephanie Bergström - 7 januari 2013 18:58

Så då var det vardag och jobb igen.

Helgen gick jäkligt snabbt. Hann vara på Björkviksbadet med mamma 2 gånger, haha. 

Hon skulle tydligen träna inför Vasbro. Själv tycker jag det är kul i 2 sek sen vill jag göra något annat :)

Men minns när man va liten och alltid hade standard dagar på Lalandia år efter år. Då va man ett riktigt vattenmonster.. Det är jag inte nulängre! haha.

Annars har det även varit sjukstuga här hemma Mats har eller är krasslig så han har varit hemma idag, en annan har fått åka och slita på jobb. 

Iaf hem kommen nu och köttfärsen är ihopa släng väntar bara på pastan. 

Annars då, jo jobb hela veckan. Inget annat spännade direkt. 

Kanske blir det roadtrip upp till Halmstad på lördag, besöka mina gamla hoods & gamla homies.

ohh saknar min fina lägenhet i Hstad den var så mysig och lå verkligen mitt i stan. Måste se om jag hittar bilder!

Inser nu så bra man hade det en bostadsrätt mitt i halmstad som 17 åring. 

Älskade Halmstad, flashbacks fina minnen :) 

Måste lära mig att leva och njuta av nuet och framför allt uppskatta det, är ständigt på språng i hjärnkontoret. 


Hittade bilder!! :)

 

Köket :))

 

Vardagsrummet/sovrummet :))

 

Sovsidan :)) haha!


Hittade massa gamla bilder från 05 och frammåt med, omg! Ska slänga upp dem sen med.



Av Stephanie Bergström - 4 januari 2013 23:25

Äntligen blev det fredag!!
Och det stog AW med Louice då. Käkade god fläskfile och drack gott vin, mumma!
Skönt att skämma bort sig själv och sticka ut med bästa och käka. Hade ju privat chaffis och allt ;)
Blev ett besök hos mitt extra hem på Bgatan 6 med. Finna minnen :)
Tänk att jag haft en vän att dela alla minnen med. Samma bästa vän som jag har idag. Hur många har det egentligen?! Alltså samma bästa vän igenom hela tonåren till "vuxen" ålder. Tänk förr snacka vi killar vi va kär i och idag snackar vi barn och giftemål?!.
Jag är lyckligtlottad :)
Inte nog med att jag är ihop med världens bästa kille som jag vill/ska gifta mig med och skaffa barn med.. I framtiden (den dagen kommer, ;-) ) jag har fortfarande samma fina vän som jag alltid haft genom (vad som känns hela livet). Vi vet att folk har svår att förstå vårar band till varandra men det är som en jäkla navelsträng man måste ha den för att överleva :-)
Oh thank god for Mats & Louice ;-)
Lav yaaa <3
Slänger upp en gammal bild på oss!

Presentation


Jag är en 22 årigtjej som bor mitt i skåne tillsammans med min älskade sambo. Här kommer jag blogga om allt mellan himmel och jord.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards