stephaniebergstrom

Alla inlägg under november 2012

Av Stephanie Bergström - 28 november 2012 09:27

Sitter på jobb och är så trött! Har fått sånna sömnn problem kan inte somna in och när jag väl gör det så vaknar jag jätte tidigt. Jobbiga drömmar har jag hela tiden med, allt från att jag kan vakna och bara sätta mig rakt upp och kippar efter luft precis som jag håller på att kvävas.. Eller när jag sen försöker somna om så göra jag det eller kroppen gör det men jag ligger fortfarande och glor in i väggen och kan inte röra mig. Släpper efter några sekunder men sjukt läskigt försöker skrika så mats ska "väcka" mig men går fan inte och skrika. Så sjukt obehagligt. Har så mycket tankar som snurrar i huvudet. Känns som det bara händer massa negativa, jag har blivit så bitter. Jag hatar det! Jag är egentligen en glad människa positiv och vill göra saker men just nu känns det bara så likgilt. Livet står stilla och stampar eller känns t.o.m som jag backar flera steg när det är meningen att man ska gå framåt. 

Antar att alla har en sånhär fas i livet då man bara känner, inget?.. Känner typ ingen glädje längre. Känner bara att jag är irriterad, bitter & arg hela tiden och vet inte varför? Försöker vara glad när jag är runt folk men innombords så känner jag inget. Antar att det vänder. Det har varit mycket nu, det är mycket negativt som händer nu. Men snart kan det ju bara vända. 

Glädjen finns där långt inne måste bara gräva fram den.. Tycker så synd om Mats som drabbas av att jag jämt har världens humör nuförtiden. Men det går över. 

Längtar till 2013 lämna detta året bakom oss och kunna blicka framåt. 


Drömde förrästen om Alex inatt. Drömde att han bara gömt sig för han med bara ville komma bort. Så kom han till mig och berätta det för jag behövde mata honom. Han hade gömt sig i sin pappas garage sa han och sov på en bäddmadrass så jag tog med honom hem till min pappas gamla hus i Sätofta så han skulle få bo ordentligt. Men då hade Mogge tagit över det huset så fick smuggla in Alex. Vi låg och pratade och jag försökte få han att berätta för alla att han faktiskt bara gömt sig, för alla saknade honom så av hans nära vänner. Men han ville inte.. Vi lå där och pratade och i drömmen berättade jag alla mina problem och att jag nog med skulle behöva komma bort och gömma mig en stund. 

Sedan vaknade jag innan jag han övertala honom att berätta för alla att han bara gömt sig. 

Fan så jäkla verklig dröm för jag berättade precis allt för honom som jag grubblar på ("i verkigheten") men samtidigt så overkligt. Nästan så jag trodde han bara hade gömt sig när jag vaknade. 


haha tror knappast det hjälper en att bli mer uppåt när man sitter och lyssnar på låten "the funeral" mest för jag nog hörde den i GossipGirl. Är besatt av det igen. Älskar gossip girl, kläderna, NY, ja allt.. 

Känns som man flyr i sina tankar när man kollar på det, bra paus från livet :)!


Får nog sluta skriva nu..  inte så uppskattat att göra det på jobb kanske?

Av Stephanie Bergström - 20 november 2012 10:00

Sitter på jobb men får knappt något gjort. Tänker tänker och tänker.. 

Så mycket frågor mellan himel och jord. Mest frågor till himlen. Antar att man börjar förstå nu att en gammal vän har vandrat vidare alldeles förtidigt. Du ska bara vet vad det är många som saknar dig, du förstår nog inte. Eller jo om himlen har FB förstår du nog. Lösenordsskyddade inlägget jag skrev innan för ville inte att folk ska missförstå kanske låser upp det i framtiden, när allt lagt sig. 

Förresten drömde om dig inatt, sjuk att vakna och inse att det bara var en dröm! Tänker på att om jag känner såhär, hur känner då dina nära och kära? Vill nog inte veta.. 


Men ska försöka ta tag i dagen nu. Jag har räkningar att betala, bokföring att göra och fakturering. 


Babben har föresten börjat tappa sina tänder igår flög tand nr. 2 som vi sett. Dock har hon tyvärr fortfarande problem med sina öron =/ jobbigt att se henne ha ont! 

Vi ska förövrigt börja rida jag, Louice & Sofia.. haha! Kan bli en syn sellan skådad :)


Pusss & Kram


Av Stephanie Bergström - 19 november 2012 21:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stephanie Bergström - 17 november 2012 23:27
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Jag är en 22 årigtjej som bor mitt i skåne tillsammans med min älskade sambo. Här kommer jag blogga om allt mellan himmel och jord.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards