stephaniebergstrom

Alla inlägg under oktober 2012

Av Stephanie Bergström - 24 oktober 2012 12:19

Måste bara kommentera bilden under. Lide seriös så kolla in rynkorna i pannan. Har faktiskt tänkt på dem innan och dem går aldrig helt väck. Så får väl önska mig en spruta botox i julklapp? Haha ;))

Av Stephanie Bergström - 24 oktober 2012 12:16

Fasiken vad jag har blivit trött på dem senaste dagarna. Har somnat vid lite efter 9 och sen kunnat sova helatiden tills klockan ringer och då fortfarande vara trött? Kroniskt trött!
T.o.m Mats har kommemterat och undrat om det är möjligt att vara så trött så tidigt på kvällarna men ja tydligen. Hårt arbetande kvinna ;)
Bringing the A game och då är man hel slut på kvällarna!
Valt att ta lite ledigt idag för att kunna städa här hemma och bara få vara och andas. Skönt!

/ trötter :))

Av Stephanie Bergström - 22 oktober 2012 13:00

Har hunnit ringa och "skriva över" Babbens försäkring på mig. Kan inte fatta att hon kommer flytta hem till oss på lördag denna lilla fina hund. Spenderade faktiskt min lediga dag igår med att åka ut till min nära vän Sofia vars mormor har Babben nu och hälsade på dem båda. Känns bra att träffa henne så mycket som möjligt innan vi hämtar henne så hon känner igen en :) 

Känns också tryggt att veta att det är nära till Sofias mormor om det är något. Eller om man behöver passning. Då mormorn har mamman och broren till Babben. Sofia har ju även Babbens bror Otto. Så känner på mig att det kommer bli mycket valp lek/ valp häng framöver! Jäkligt kul att Fia har blivit min nya kollega på Eventföretaget jag jobbar för. Så Otto & Babben kommer nog få hänga mycket när vi jobbar. 

Har ångest inför att lämna henne ensam så ensamhetsträning kommer nog gå sådär.. Men Mira ska ju flytta hem till oss på heltid sen med så dem kommer ju vara två. Samt att när jag jobbar här nere (alltså ATV Center) så kommer Babben följa med så mycket som möjligt.

Blir nog häng hos Fia efter jobb. Så då ska Babben få prova det "älskade" kopplet. Ironin den spirar! haha men hon ska nog komma över det.

 


Babbelicious sovandes i mitt knä igår, schysst vinkel på nacken! :)  

Av Stephanie Bergström - 22 oktober 2012 10:11

Så då var det Måndag igen och ännu en 6dagars arbetsvecka framför mig. Känns inte ens som det varit helg? 

Och har en jobbig stresskänsla inom mig. Kan fan inte slappna av känns som kroppen går i högvarv helatiden. Kanske för jag flänger mellan olika jobb och sen när man äntligen är lite ledig så vill man försöka "hitta" på något. Kanske skulle prova att bara lägga mig ner och andas.. Säker därför jag inte blir av med min förkylning heller. Kanske blivit kronsiktförkykd? går det? haha. 

Nä men ärligt man ska vara glad och tacksam för att man har jobb. Det är jag därför jag inte tackar nej till några arbetspass. Så 3 veckor framöver är det 6dagars jobbevecka samt ska jag klämma in mormors födelsedag & Svens 70 års kalas i en av veckorna. Men jäklar vad kul det ska bli att få in lönen i november :)) gött till jul och alla klappar!

Någonstans ska vi vara några tjejer som ska kläma in en Ullaredsresa! Det ska bli ytters skoj! :D


 


Våra snygga jobbekläder som vi bär på Lördagseventen för CityGross! :)  

Av Stephanie Bergström - 19 oktober 2012 20:41

Idag & igår har bestått av mycket jobb på city gross. Igår ett 10h pass och idag 9h pass. Men faktiskt roliga pass! Imorgon kör vi pass ute i Höör för CG. Har även fått många andra pass inbokade resterande del av året. Skönt med lite exra pengar i kassan.
Kom hem till pizza och min fina "lilla" knähund Mira! Som snart kommer få en "lilla syster" får se hur det kommer gå om hon kan tåla att få delad uppmärksamhet. Fina mira!! :))

Av Stephanie Bergström - 17 oktober 2012 15:51

Idag har jag fått lägga ner stor tid på jobb att researcha. Och inte det lätta artilleriet utan Jordbalken. 

För att få mer kött på benen vad som verkligen gäller och inte gäller när det kommer till hyresavtal ifrån olika utgångs punkter. Kan väl kanske fått fler hjärnceller av detta? Om man nu har förmåga att producera nya? Vilket jag tyvärr inte tror man kan men lite mer allmänbildad iaf. Kunskap är aldrig fel! 

Imorgon blir det en lång dag på jobb "nr. 2" 8-18.30 alltså låååångt arbetspass då vi står upp i princip hela tiden & samma sak på fredag! :)

Aja roligt att komma ut från kontorsmiljö och träffa människor! Skönt med 2 jobb som skiljer sig så mycket. 

Just nu snurrar också mycket tanka kring utbildning, kanske borde plugga vidare. Vet att jag har jobb och så nu men för att göra en mer "attraktiv" på marknade och kunna begära mer? Är så rädd för att fastna. Vill ju vara konkurrens kraftig och kunna begära mer inom mitt jobb. Men då måste man ju såklart kunna ge det här extra. 

Många tankar ekonomi, juridik, person-arbetslivsfrågor. Det ger väl sig så småningom. 


/ Förvirrad & allmänt tankesprid tjej! 

Av Stephanie Bergström - 16 oktober 2012 20:37

Marie har lyckats igen! Älskar mina nya Halloween naglar :)) Najs!!

Av Stephanie Bergström - 16 oktober 2012 16:57

Känns som en sån här vecka som går emot en. Tråkig jäkla vecka en vecka som gör en negtiv och gör så att man glömmer att man ska vara tacksam för allt man har och alla man har. Men just nu är det så svårt. Mycket på jobb, klödd på jobb. Strul på Mats jobb vilket förmodligen kommer leda till att vi behöver köpa en bil till vilket känns så där kul. Aja allt löser sig!!
Lite positiva saker finna det ändå ska ju få fixa naglarna idag :))
Jag och Mats har enats om att Bergström nog blir ett bra gemensamt namn för oss i framtisen preliminärt 2014 (haha här planeras det, nä men lite skoj och lite allvar) så vi får väl se om det smäller sommaren 2014 ;))
Sen så kommer vi välkomna denna underbara hund hem till oss.
Söta Babben :)! Så nu stänger vi ute allt negativt och tänker på det positiva!

Presentation


Jag är en 22 årigtjej som bor mitt i skåne tillsammans med min älskade sambo. Här kommer jag blogga om allt mellan himmel och jord.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards